Hop geeft u op onnavolgbare wijze inzicht in de jeugdzorg mentaliteit.
Hop moet bloeden (na strijd om afgifte contactjournaal gezinsvoogd aan ouders van kinderen) schrijft vervolgens de CHRISTELIJKE jeugdzorg advocaat met baantjes in de kerk en school.
Citaat: "De heer Hop was als voortrekker bezig het systeem lam te leggen. In eerste instantie werd in dit kader gebruik gemaakt van hinderlijke, maar wel legale middelen als het systematisch klagen
en het systematisch om informatie vragen " Bron Regel 21, 22 en 23 Pleitnotities advocaat jeugdzorg op de hoorzitting van het Hof van Discipline 150304.
Leden van de Staten-Generaal,
Hier, in deze zaal, symbool
van onze democratie, heeft u mij en mijn familie op 30 april, aan het begin
van mijn regeringsjubileum, op bijzonder feestelijke wijze ontvangen.
Daarmee heeft u de toon gezet voor een hartverwarmende viering die in elke
provincie en op de Nederlandse Antillen en Aruba een eigen weerklank vindt.
Mijn grote dank gaat uit naar allen die mij dit jaar overal met enthousiasme
verwelkomen.
Dit alles geeft mij de kracht om het mooie ambt dat mij is toevertrouwd te
kunnen vervullen en ten dienste te stellen van eenheid in onze samenleving.
De kracht van Nederland ligt van oudsher in de manier waarop wij samen weten in te spelen op veranderende omstandigheden. Op ons aanpassingsvermogen wordt in deze tijd een groot beroep gedaan.
We ervaren hoezeer de wereld
in beweging is. Veranderingen lijken zich steeds sneller te voltrekken.
Jonge, dynamische economieën komen op. De Europese Unie is met tien
lidstaten uitgebreid. Integratie van bevolkingsgroepen verloopt in eigen
land niet zonder problemen. We worden indringend geconfronteerd met de
gevolgen van klimaatveranderingen. De dreiging van het internationaal
terrorisme wordt steeds sterker gevoeld.
Deze ontwikkelingen hebben mensen voor grote vragen gesteld.
Al die veranderingen leiden
tot gevoelens van onzekerheid. De teleurstellende economische ontwikkeling
van de afgelopen jaren heeft die onzekerheid nog versterkt. Weliswaar zijn
de meeste mensen tevreden over hun leefsituatie, maar velen maken zich in
toenemende mate zorgen over de samenleving. Het vertrouwen in de overheid is
gedaald.
Dit laat de regering niet onberoerd.
Van de regering wordt verwacht
dat zij op dit alles antwoorden geeft. Een van haar belangrijkste opgaven
voor de toekomst is te bouwen aan een veilig en een sociaal en economisch
gezond Nederland. Met dat doel heeft de regering in korte tijd een groot
aantal ingrijpende maatregelen genomen. De loonkosten zijn gematigd. Vroeg
stoppen met werken wordt niet langer gestimuleerd. Veranderingen in de
sociale zekerheid bevorderen het herintreden op de arbeidsmarkt van mensen
zonder baan en van gedeeltelijk arbeidsgeschikten.
Om voor de toekomst een goede en betaalbare gezondheidszorg veilig te stellen,
wordt het zorgstelsel vernieuwd.
Deze ingrepen doen zeker pijn. De regering beseft dat er veel van mensen gevraagd wordt. Maar deze en andere maatregelen zijn noodzakelijk om ook aan volgende generaties in ons land voldoende mogelijkheden te kunnen bieden een goed leven op te bouwen.
De eerste resultaten van het
beleid worden langzaam merkbaar. De werkgelegenheid is zich aan het
herstellen en de winstgevendheid van bedrijven neemt toe.
Ook op het terrein van veiligheid en de volksgezondheid zijn er positieve
ontwikkelingen. De criminaliteit daalt. Mensen voelen zich minder onveilig.
De wachtlijsten in de zorg worden korter.
Solide oplossingen vragen tijd. De regering verwacht dat het effect van veel ingrepen in de komende jaren duidelijker zichtbaar zal worden. Zij wil nu voorrang geven aan een zorgvuldige uitvoering van de afgesproken maatregelen. Deze moeten leiden tot merkbare verbeteringen in de praktijk van alledag en een hernieuwd evenwicht in onze samenleving.
Onze verwevenheid met de wereld om ons heen is groot. Ontwikkelingen buiten onze grenzen beïnvloeden onze economie en onze veiligheid. Aan internationale handel hebben wij een groot deel van onze welvaart te danken. We merken het toenemend belang van Azië voor de internationale en economische verhoudingen. Migratiestromen zijn al eeuwenlang mede bepalend voor onze bevolkingssamenstelling en cultuur. Deze verwevenheid brengt de noodzaak van blijvende samenwerking op Europees en mondiaal niveau met zich mee.
De toekomst van ons land is nauw verbonden met Europa. Hier delen wij de waarden van vrijheid, democratie en mensenrechten. Zowel onze welvaart als onze veiligheid is voor een belangrijk deel afhankelijk van Europese samenwerking. De uitslag van het referendum over een nieuw verdrag voor de Europese Unie heeft de noodzaak onderstreept om ons te bezinnen op wat de Unie ons heeft gebracht en wat wij van de Europese samenwerking verwachten. Burgers moeten zich meer dan voorheen bij die samenwerking betrokken kunnen voelen. De regering zal zich samen met u daarvoor inzetten.
Solidariteit met medemensen
houdt niet op bij de grenzen van Europa. Duurzame ontwikkeling kan in de
Nederlandse visie niet zonder bevordering van stabiliteit en recht. Geen
land ter wereld kan uitsluitend op eigen kracht tot resultaten komen. De rol
van de Verenigde Naties en goede transatlantische relaties blijven dan ook
van wezenlijke betekenis.
Ons land blijft ruimhartig bijdragen aan de bestrijding van armoede, het
behoud van ecosystemen en aan internationale crisisbeheersingsoperaties. Bij
wederopbouw in Afghanistan en in Afrika worden militaire inspanningen en
ontwikkelingshulp optimaal op elkaar afgestemd.
Dankzij de betrokkenheid en inzet van allen binnen de krijgsmacht wordt onze
defensieorganisatie in korte tijd aangepast aan de eisen van deze tijd.
De regering zal haar volle aandacht geven aan samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba op de terreinen van rechtshandhaving, verbetering van bestuur en herstel van openbare financiën. Op deze basis zal gezocht worden naar een verantwoord nieuw evenwicht in de relaties binnen het Koninkrijk.
Op binnenlands terrein ziet de
regering zich gesteld voor vier centrale opgaven:
· een veiliger Nederland;
· meer mensen aan het werk;
· minder regels en meer kwaliteit
van publieke voorzieningen;
· en meer onderling respect in onze
samenleving.
De begroting voor het komende jaar bevat voorstellen die beogen verdere stappen op deze weg te zetten.
De zorg voor veiligheid is een
hoeksteen van een goed functioneren van onze maatschappij en onze
rechtsstaat. De uitvoering van het veiligheidsprogramma wordt met kracht
voortgezet.
De regering zal de samenwerking tussen departementen en tussen politie,
justitie en veiligheidsdiensten versterken, en beoogt de Nederlandse politie
om te vormen tot één organisatie.
Er is een wetsvoorstel ingediend waardoor bijzondere opsporingsmethoden
sneller kunnen worden ingezet om mogelijke terroristische activiteiten
effectiever te bestrijden. Geweld, drugshandel, overlast en verloedering
worden steviger aangepakt. De capaciteit voor de detentie van veelplegers en
tbs’ers zal worden uitgebreid. Politie, Openbaar Ministerie en rechterlijke
macht zullen zaken snel en zorgvuldig afhandelen.
Een veiliger Nederland vergt dat burgers en organisaties zich hiervoor mede
verantwoordelijk voelen.
De regering streeft ernaar
meer mensen aan het werk te krijgen. Daarom is het van belang de economische
basis van ons land te versterken en te moderniseren, innovatie en
kennisuitwisseling te bevorderen en te zorgen voor voldoende flexibiliteit
op de arbeidsmarkt.
De zekerheid van een baan voor het leven neemt af. In de toekomst zullen
mensen vaker van functie veranderen. Dat vereist een investering in
persoonlijke vaardigheden op elk niveau. Extra middelen zullen daarom
beschikbaar komen voor onderwijs en kennis. Werknemers krijgen ook meer
mogelijkheden werk, zorgtaken en scholing te combineren. De
levensloopregeling biedt hun vanaf 1 januari 2006 de gelegenheid te sparen
voor tussentijds verlof. Gezinnen met kinderen krijgen bijzondere aandacht.
Voor kinderopvang komt extra geld beschikbaar. Beheersing van lasten voor
burgers en bedrijven geeft de economie ruimte voor verder herstel.
Investeringen in
infrastructuur en mobiliteit dragen bij aan een sterke en moderne economie.
De leefbaarheid van steden wordt bevorderd door oude wijken op te knappen en
nieuwe woningen te bouwen.
In ons dichtbevolkte en waterrijke land is speciale aandacht nodig voor een
gezonde en veilige leefomgeving. Verbetering van luchtkwaliteit,
schoner transport, duurzame energie en ontwikkeling van landschap en natuur
staan daarbij voorop. Tevens zullen onze kust- en duingebieden worden
versterkt.
Vermindering van het aantal regels schept ruimte voor talenten en
professionaliteit van mensen. Dit maakt onze economie dynamischer en draagt
bij aan de kwaliteit van onze publieke voorzieningen.
De regering wil een stimulerend klimaat creëren voor ondernemers in de dienstensector, de industrie en de agrarische bedrijfstakken. De vennootschapsbelasting zal verder worden verlaagd. De administratieve lasten voor bedrijven zullen eind volgend jaar aanzienlijk zijn verminderd. Het verkrijgen van vergunningen wordt eenvoudiger.
Beroepskrachten in het onderwijs en de zorg hebben meer vrijheid nodig om hun werk naar eigen inzicht in te vullen. In het onderwijs zal de regeldruk afnemen, waardoor leraren, schoolleiders, ouders en leerlingen ruimte krijgen om zelf keuzes te maken. Niet de procedures maar de leerlingen dienen centraal te staan. De lerarenopleidingen zullen worden verbeterd, waardoor de kwaliteit van het onderwijs verder kan worden verhoogd. Voor de ontwikkeling van brede scholen en voor praktijklokalen in het vmbo stelt de regering extra middelen beschikbaar.
Kwaliteit en betere
dienstverlening staan ook in de zorg voorop. Vanaf 1 januari komt er één
basiszorgverzekering voor iedereen. Het onderscheid tussen ziekenfonds en
particuliere verzekering verdwijnt. Verzekeraars zullen hun klanten niet
meer selecteren op grond van hun gezondheidssituatie. Om te bereiken dat
deze verzekering voor iedereen betaalbaar blijft, komen huishoudens die het
nodig hebben in aanmerking voor een zorgtoeslag.
Verder stelt de regering in 2006 extra middelen beschikbaar voor
verpleeghuizen en voor de jeugdhulpverlening.
Betere kwaliteit van publieke dienstverlening is ook een zaak van gemeenten, provincies en waterschappen. Daarom hecht de regering grote waarde aan goede samenwerking met de mede-overheden.
Ons land kent een grote
verscheidenheid aan mensen en opvattingen. Het recht van alle mensen en van
alle organisaties op hun eigen identiteit vormt de grondslag van onze
rechtsstaat. Dat recht is gebaseerd op de overtuiging dat we respect moeten
hebben voor de ander. Daarbij is geen plaats voor discriminatie, extremisme
en geweld.
Samenwerking, begrip en kennis van onze geschiedenis en cultuur zijn bindende
krachten in onze maatschappij. Naast rechten zullen ook plichten moeten
worden erkend. Om een tolerante samenleving te bevorderen zal de regering
haar volle aandacht blijven geven aan sociale samenhang. Het inburgerings-
en integratiebeleid zal worden voortgezet en radicalisering zal worden
aangepakt.
Cultuur, kunst en sport verrijken het leven en maken maatschappelijke banden hechter. De regering spant zich in voor behoud van het nationaal erfgoed en zal extra middelen voor sportbeoefening uittrekken.
Voorts zal de regering u nadere voorstellen doen toekomen om de relatie tussen kiezer en gekozene te versterken.
Leden van de Staten-Generaal,
Vijfentwintig jaar geleden, in 1980, zei mijn moeder in haar afscheidstoespraak tot alle Nederlanders:
“Het mooie van mijn taak is, het algemeen welzijn te mogen dienen; een rustpunt te zijn te midden van de werveling van alle stromingen; te mogen helpen streven naar die samenleving, waarin men respect heeft voor wat een ander beweegt, naar een goed samengaan in alle verscheidenheid.”
Die woorden zijn in onze tijd en in de jaren die voor ons liggen onverminderd van belang.
U bent als volksvertegenwoordigers de representanten van de grote en rijke verscheidenheid die ons land kent. De regering rekent op een vruchtbaar overleg met u. Op u rust een verantwoordelijke en zware taak. U mag zich daarbij gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden.
Dinsdag, 20 september 2005.
Maar heeft u inmiddels ook heel goed begrepen?
Referentie 1: Bron Memo Openbaar Ministerie Team Gevoelige Zaken over Hop 4 juni 2012 Daphne van der Kolk aan Ron Tenge
Citaat: De heer Hop is een kinderbeschermingdeskundige die veel families en ouders bijstaat wanneer zij te maken krijgen met de Raad voor de
Kinderbescherming en andere jeugdzorg instanties. Hij is van huis uit geen jurist of hulpverlener
maar heeft in de loop der tijd veel ervaring
opgedaan met dergelijke zaken. Daarbij laat hij zich zeer kritisch uit over deze instanties. Tevens is hij oprichter van de (gemeentelijke) politieke partij Groep Hop. Zie ter info de site www.burojeugdzorg.nl, geen website van BJZ, maar een domeinnaam geclaimd en ingevuld door de heer Hop.
Referentie 2: Bron Memo Openbaar Ministerie Landelijk Coördinerend officier van justitie Bovenregionaal Recherche Overleg (BRO)
Teamleider Maatwerkzaken over Hop 11 juni 2012 Citaat: Complicerende factor in het verhaal is dat de heer Hop een politiek zeer actieve persoon is. Citaat:
Het Gevoelige Zaken Overleg (GZO) is voorstander van een frontale opsporingsactie op Hop oftewel halen en (als spraakzame "Don Quichot") doen bekennen en vervolgen. Peter van Hagen aan mr. R. Tenge en D. van der Kolk.
Een FRONTALE OPSPORINGSACTIE op Hop, OPHALEN, DOEN BEKENNEN EN VERVOLGEN!
581 Troonrede 2019
Tot uw dienst. J. Hop Ermelo publiceert alle troonredes 1900-2019 voor u op internet!
50
Hop moet bloeden schrijft een "CHRISTELIJKE" jeugdzorgadvocaat in de
landelijke strijd om afgifte contactjournaal gezinsvoogd
Ik beken geen letter! Hebben jullie dat allemaal heel goed begrepen!
579 Troonrede 2018
562 Troonrede 2017
560 Troonrede 2016
514 Troonrede 2015
247 Troonrede 2014
567 Troonrede 2013
254 Troonrede 2012
477 Troonrede 2011
660 Troonrede 2010
616 Troonrede 2009
662 Troonrede 2008
Troonrede 2007
Troonrede 2006
Troonrede 2005
Troonrede 2004
Troonrede 2003
Troonrede 2002
Troonrede 2001
Troonrede 2000
Troonrede 1999, 1998, 1997,
1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991,1990
Troonrede 1989, 1988, 1987,
1986, 1985, 1984, 1983, 1982, 1981, 1980
Troonrede 1979, 1978, 1977,
1976, 1975, 1974, 1973, 1972, 1971, 1970
Troonrede 1969, 1968, 1967,
1966, 1965, 1964, 1963, 1962, 1961, 1960
Troonrede 1959, 1958, 1957,
1956, 1955, 1954, 1953, 1952, 1951, 1950
Troonrede 1949, 1948, 1947
1946, 1945, geschiedenis omroepbijdrage
Troonrede 1939, 1938, 1937,
1936, 1935, 1934, 1933, 1932, 1931, 1930
Troonrede 1929, 1928, 1927,
1926, 1925, 1924, 1923, 1922, 1921, 1920
Troonrede 1919, 1918, 1917,
1916, 1915, 1914, 1913, 1912, 1911, 1910
Troonrede 1909, 1908, 1907,
1906, 1905, 1904, 1903, 1902, 1901, 1900
www.bureaujeugdzorg.nl
www.burojeugdzorg.nl
Referenties
Disclaimer
Contact
Copyright © 1997-2019 J. Hop. Alle rechten voorbehouden.