Hop geeft u op onnavolgbare wijze inzicht in de jeugdzorg mentaliteit.
Hop moet bloeden (na strijd om afgifte contactjournaal gezinsvoogd aan ouders van kinderen) schrijft vervolgens de CHRISTELIJKE jeugdzorg advocaat met baantjes in de kerk en school.
Citaat: "De heer Hop was als voortrekker bezig het systeem lam te leggen. In eerste instantie werd in dit kader gebruik gemaakt van hinderlijke, maar wel legale middelen als het systematisch klagen
en het systematisch om informatie vragen " Bron Regel 21, 22 en 23 Pleitnotities advocaat jeugdzorg op de hoorzitting van het Hof van Discipline 150304.
"De
inspanningen van regering, gemeenten, politieregio's, rechterlijke macht,
openbaar ministerie en gevangeniswezen beginnen hun vruchten af te werpen.
Gemeenten krijgen meer mogelijkheden om bestuurlijke boetes op te leggen voor
kleine vergrijpen en parkeerovertredingen"
Leden van de Staten-Generaal, Vertrouwen geeft een samenleving
veerkracht en daadkracht. Een sterke economie is essentieel voor
werkgelegenheid en welvaart. Met een vergrijzende samenleving moeten pensioenen,
zorg en andere collectieve voorzieningen worden opgebracht door een kleinere
beroepsbevolking. Hierdoor wordt de solidariteit op de proef gesteld.
Snelle technologische ontwikkelingen stellen nieuwe eisen aan bedrijven en hun
werknemers. De wereldeconomie groeit in hoog tempo. De Nederlandse groei
echter, blijft daarbij achter. Dit vraagt van bedrijven en werknemers een
toekomstgerichte opstelling en vergt een versterking van de Nederlandse
economische structuur. De regering acht daarom matiging van loonkosten,
vergroting van arbeidsparticipatie en stimulering van productiviteit geboden. Met het oog op de noodzakelijke
matiging, kunnen de lonen in de collectieve sector en de uitkeringen,
behalve de AOW, in 2004 en 2005 niet worden verhoogd. De regering doet een
beroep op werkgevers en werknemers in de marktsector om deze matiging te volgen
in het belang van de werkgelegenheid en van een solidaire inkomensontwikkeling.
De regering zal er geen verantwoordelijkheid voor kunnen nemen om werkgevers
verplicht loonstijgingen te laten doorvoeren. Herstel van vertrouwen in de economie
vergt ook het komend jaar van allen een bijdrage. De regering wil echter de
meest kwetsbare groepen in de samenleving zo veel mogelijk ontzien. De AOW
alsmede fiscale tegemoetkomingen voor ouderen en gezinnen met kinderen zullen
daarom worden verhoogd. Om de arbeidsparticipatie te bevorderen
moeten mensen terugkeren in het arbeidsproces en langer werken. De nieuwe Wet
werk en bijstand is inmiddels ingevoerd en levert goede resultaten op. De
regering zal voorts een nieuwe WAO-regeling voorstellen waarbij
arbeidsgeschiktheid en reïntegratie van werknemers centraal staan. Bij de
werkloosheidsregelingen behoren de prikkels tot deelname aan beroepsarbeid
voorop te staan. Voorzieningen gericht op scholing worden niet aangetast.
Ontslagvergoedingen en bovenwettelijke uitkeringen zullen worden verrekend met
de werkloosheidsuitkering. Om de economische groei te bevorderen en voldoende
arbeidsaanbod in de toekomst te verzekeren, wil de regering langer werken
stimuleren. Óf mensen uiteindelijk langer of korter werken, blijft echter hun
persoonlijke keuze. De regering zal voorstellen doen om op 1 januari 2006 de
fiscale voordelen voor vervroegde pensionering te beëindigen. Zij beseft dat dit
bij oudere werknemers onzekerheden oproept. De voorstellen bevatten dan ook
goede overgangsregelingen. Tevens wil de regering in 2006 de levensloopregeling
introduceren, waarmee werknemers kunnen sparen voor zorg, arbeid, scholing en
verlof. Onderwijs, onderzoek, kennis en innovatie
zijn van wezenlijk belang voor de productiviteit van de Nederlandse economie.
Het onderwijs wordt ontdaan van overbodige regels zodat scholen en
universiteiten meer ruimte krijgen voor eigen initiatief en verbetering van
kwaliteit. Instellingen voor hoger onderwijs mogen experimenteren met selectie
bij toelating en met differentiatie van collegegeld. Scholen krijgen extra
middelen voor exacte en technische vakken. Het Innovatieplatform heeft
voorstellen gedaan voor een betere omzetting van kennis in producten en
diensten. De regering neemt praktische adviezen van het Innovatieplatform over,
zoals een vereenvoudigde toelating van kennismigranten, een betere uitwisseling
tussen universiteiten en onderzoeksinstellingen, en het midden- en kleinbedrijf,
het uitbreiden van het aantal startende ondernemers en het benutten van de
kansen die de creatieve industrie biedt. Een verlaging van de belasting op
bedrijfswinst is goed voor het fiscale vestigingsklimaat en draagt zo bij aan
verbetering van de economische structuur. De productiviteit van de economie
wordt eveneens gestimuleerd door versnelling van procedures voor ruimtelijke
ordening, woningbouw, infrastructuur en milieu. De regering wil ruimte
voor wonen, werken en recreëren in sterke steden, en ook voor natuur en
landschap. De verruiming van het huurbeleid bevordert nieuwe investeringen in de
woningbouw, mede om doorstroming te bevorderen. De herziening van de Wet op de ruimtelijke
ordening zal meer armslag aan gemeenten en provincies geven. De regering zal in
2005 voorstellen doen die gericht zijn op een versterking van een leefbaar en
vitaal landelijk gebied. Er wordt fors geïnvesteerd in de infrastructuur, en in
het bijzonder in onderhoud van wegen en in een betere benutting ervan. Nederland
houdt zich aan de internationale afspraken over de reductie van de uitstoot van
broeikasgassen. Het vertrouwen van burgers in de toekomst
wordt vergroot door verbetering van de veiligheid. Fanatieke groeperingen
trachten met terroristische daden, waarvan onschuldige burgers en zelfs kinderen
het slachtoffer worden, over de hele wereld samenlevingen te ondergraven.
Ook Nederland is niet gevrijwaard van deze dreigingen. Om onze democratische
rechtsstaat en onze pluriforme samenleving te beschermen tegen terreur,
heeft de regering aangekondigd op korte termijn ingrijpende maatregelen te
treffen. De bestrijding van terrorisme zal worden versterkt door een betere
organisatie, de mogelijkheid om snel maatregelen te nemen en door bepaalde
opsporingsbevoegdheden te verruimen. Tevens zal, mede met het oog op adequate
voorlichting, een waarschuwings- en alerteringssysteem in werking worden
gesteld. De inspanningen van regering,
gemeenten, politieregio's, rechterlijke macht, openbaar ministerie en
gevangeniswezen beginnen hun vruchten af te werpen. Gemeenten krijgen meer
mogelijkheden om bestuurlijke boetes op te leggen voor kleine vergrijpen en
parkeerovertredingen. Volgend jaar herdenken wij dat zestig jaar
geleden de Tweede Wereldoorlog eindigde. Bijdragen aan vrede en veiligheid
betekent dat landen medeverantwoordelijkheid moeten blijven nemen voor de
internationale rechtsorde en solidariteit. Uitgangspunten voor Nederland daarbij
zijn een daadkrachtige Europese Unie, een sterke transatlantische relatie,
vooral in NAVO-verband, en een effectief functioneren van de Verenigde
Naties. Door een actief buitenlands beleid en door
te participeren met ruim 2000 militairen in internationale missies, ondersteunt
Nederland Irak, Afghanistan en de Balkan bij hun democratische en economische
wederopbouw. De mannen en vrouwen van onze krijgsmacht die daaraan bijdragen,
verdienen groot respect en dankbaarheid. De regering voelt zich met hen en hun
naasten verbonden; onze gedachten gaan in het bijzonder uit naar de gewonde en
gesneuvelde Nederlandse militairen en naar hun families. Internationale rechtsorde en solidariteit
vergen evenzeer duurzame bestrijding van armoede en onrecht. De Nederlandse
ontwikkelingssamenwerking wordt gekenmerkt door partnerschap, dialoog en
betrokkenheid van niet-gouvernementele organisaties en het bedrijfsleven. De
regering zal bijzondere aandacht blijven geven aan onderwijs, milieu en water,
gezondheidszorg en aids-bestrijding. De zorg van de regering gaat in het
bijzonder uit naar de ontwikkeling van het armste werelddeel, Afrika, en naar de
ernstige crisis in Soedan. Een groot deel van de bilaterale ontwikkelingsgelden
is bestemd voor Afrika ten zuiden van de Sahara. Bevordering van handelsbetrekkingen is
gunstig voor de economische groei van ontwikkelingslanden. De
Wereldhandelsorganisatie en de Europese Unie hebben hieraan recent een
belangrijke nieuwe impuls gegeven. Met de toetreding van tien nieuwe lidstaten
en met het Grondwettelijk Verdrag, dat volgende maand zal worden getekend, heeft
de Europese Unie nieuwe mijlpalen bereikt. De regering zal zich ervoor inzetten
eenieder duidelijk te maken dat de Unie meer betekent dan uitsluitend
economische samenwerking. Dit is nodig voor het vertrouwen in Europa. Het is
essentieel dat binnen de Unie afspraken over veiligheid en migratie,
landbouwhervorming, interne markt, mededinging, begrotingsbeleid en economische
hervormingen worden nagekomen. Op het Nederlandse voorzitterschap rust een grote
verantwoordelijkheid om beslissingen over de verdere uitbreiding van de Europese
Unie zorgvuldig voor te bereiden, in het besef dat draagvlak daarbij
onontbeerlijk is. Daartoe zullen de gestelde toetredingscriteria strikt moeten
worden toegepast. Hernieuwd vertrouwen moet ook gebaseerd
zijn op maatschappelijke samenhang. De overheid kan dat niet alléén realiseren.
Het zijn burgers, maatschappelijke organisaties en sociale partners die vorm
geven aan de Nederlandse samenleving. De regering onderkent daarbij de grote
betekenis van kunst en cultuur. Op het gebied van werk en inkomen zullen
werknemers en werkgevers nieuwe accenten moeten kunnen leggen. De eigen rol van
sociale partners staat daarbij niet ter discussie. Het beleid van deregulering
en vermindering van administratieve lasten voor bedrijven en burgers krijgt
gestalte. Dit schept ook meer ruimte voor eigen verantwoordelijkheid. Om een hoogwaardig en toegankelijk
stelsel van zorg te handhaven, zal de regering keuzevrijheid en concurrentie
bevorderen. Zo worden zorgverzekeraars en zorgaanbieders gestimuleerd meer
kwaliteit te leveren en doelmatiger te werken. Een wet met één basisverzekering
voor iedereen alsmede een zorgtoeslag worden hiertoe voorbereid. De overheid zal selectiever in haar
ambities en prioriteiten moeten zijn en daarmee slagvaardiger worden. In het
programma "Andere Overheid" zullen voorstellen worden gedaan voor herijking van
taken en werkwijzen van het rijk en voor verbetering van de dienstverlening aan
de burger. Taken moeten zo dicht mogelijk bij de mensen worden uitgevoerd. Er
wordt dus meer gevraagd van provincies en gemeenten. De regering benadrukt het
belang van goed overleg tussen de overheden en zal daarmee intensief blijven
voortgaan in het belang van een samenhangend optreden van de overheid. De grote
steden zijn in belangrijke mate sociale en economische motoren van onze
maatschappij. De regering ondersteunt die door concrete afspraken te maken. Door de democratie te versterken kan het
vertrouwen van de burger in de overheid worden bevorderd. De regering heeft
voorgesteld burgemeesters met ingang van 2006 direct door de burgers te laten
kiezen. Op korte termijn zullen u wetsvoorstellen bereiken voor de herziening
van het kiesstelsel, gericht op versterking van het mandaat van de individuele
volksvertegenwoordiger. Samenleven in een maatschappij vergt
respect voor elkaars cultuur, achtergrond en opvattingen. Velen in ons land
staan, elk op eigen wijze, in de christelijke, humanistische, joodse,
islamitische of een andere wereld- of levensbeschouwelijke traditie. In een
dergelijk pluriform land is respect van allen, autochtoon en allochtoon, voor
onze grondrechten en rechtsstaat een vereiste. Een gemeenschappelijke
basis van taal, actief burgerschap en gedeelde waarden en normen kunnen dat
versterken. Ook het integratiebeleid moet hieraan bijdragen. De instroom van
asielzoekers is sterk gedaald. Het restrictieve toelatingsbeleid voor
asielzoekers en voor personen die naar Nederland komen in het kader van
gezinsvorming zal worden voortgezet. De regering wil werken aan onderling
vertrouwen in ons Koninkrijk. Met Aruba en de Nederlandse Antillen heeft
Nederland een unieke staatkundige en maatschappelijke band. De regering zal de
Nederlandse Antillen krachtig ondersteunen om de zorgelijke sociaal-economische
situatie het hoofd te bieden en de toenemende criminaliteit te bestrijden. Ook
de hervorming van de bestuurlijke en financiële verhoudingen op de Nederlandse
Antillen en een nieuw perspectief voor het Koninkrijksverband vragen de
aandacht. Leden van de Staten-Generaal De regering beseft dat zij ook in 2005
forse inspanningen van alle geledingen van de samenleving vraagt. Tegen de
achtergrond van een stevige internationale groei, en een opleving van de
economie in Europa, is thans ook in ons land sprake van een beginnend herstel.
De werkgelegenheid zal naar verwachting volgend jaar weer wat toenemen. Dit
keerpunt schept kansen om de economische groei te versterken en duurzaam te
maken. De structurele hervormingen zijn daarop gericht en scheppen zo
perspectief voor welvaart en werkgelegenheid en daarmee voor meer samenhang in
de maatschappij. Door de noodzakelijke inspanningen gezamenlijk op ons te
nemen, kunnen we de toekomst met vertrouwen tegemoet zien. De regering rekent op een vruchtbaar
overleg met u. Op u rust een verantwoordelijke en zware taak. U mag zich daarbij
gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om
kracht en Gods zegen voor u bidden. Dinsdag 21 september 2004
Maar heeft u inmiddels ook heel goed begrepen?
Referentie 1: Bron Memo Openbaar Ministerie Team Gevoelige Zaken over Hop 4 juni 2012 Daphne van der Kolk aan Ron Tenge
Citaat: De heer Hop is een kinderbeschermingdeskundige die veel families en ouders bijstaat wanneer zij te maken krijgen met de Raad voor de
Kinderbescherming en andere jeugdzorg instanties. Hij is van huis uit geen jurist of hulpverlener
maar heeft in de loop der tijd veel ervaring
opgedaan met dergelijke zaken. Daarbij laat hij zich zeer kritisch uit over deze instanties. Tevens is hij oprichter van de (gemeentelijke) politieke partij Groep Hop. Zie ter info de site www.burojeugdzorg.nl, geen website van BJZ, maar een domeinnaam geclaimd en ingevuld door de heer Hop.
Referentie 2: Bron Memo Openbaar Ministerie Landelijk Coördinerend officier van justitie Bovenregionaal Recherche Overleg (BRO)
Teamleider Maatwerkzaken over Hop 11 juni 2012 Citaat: Complicerende factor in het verhaal is dat de heer Hop een politiek zeer actieve persoon is. Citaat:
Het Gevoelige Zaken Overleg (GZO) is voorstander van een frontale opsporingsactie op Hop oftewel halen en (als spraakzame "Don Quichot") doen bekennen en vervolgen. Peter van Hagen aan mr. R. Tenge en D. van der Kolk.
Een FRONTALE OPSPORINGSACTIE op Hop, OPHALEN, DOEN BEKENNEN EN VERVOLGEN!
581 Troonrede 2019
In Nederland hebben burgers en maatschappelijke organisaties door de jaren heen
bewezen grote veranderingen in de wereld en in onze eigen maatschappij te kunnen
opvangen. Ook nu dienen zich politieke, economische en sociale ontwikkelingen
aan die ons direct raken. Daarom heeft de regering vorig jaar een ambitieuze
agenda van hervormingen gepresenteerd die gericht is op een sterkere economie,
een veiliger samenleving, een slagvaardiger overheid en een goed
functionerende democratie. In 2005 zullen deze hervormingen volop in
uitvoering zijn. Gesteund door het beginnende herstel van onze economie, creëert
dit hernieuwd vertrouwen en nieuw perspectief.
Met dit alles wordt een evenwicht bereikt tussen de noodzakelijke verhoging van
arbeidsparticipatie, het ontzien van oudere werknemers en het beheersen van
lasten voor jongere werknemers in de toekomst.
In december vieren wij samen het 50-jarig bestaan van het Statuut.
Tot uw dienst. J. Hop Ermelo publiceert alle troonredes 1900-2019 voor u op internet!
50
Hop moet bloeden schrijft een "CHRISTELIJKE" jeugdzorgadvocaat in de
landelijke strijd om afgifte contactjournaal gezinsvoogd
Ik beken geen letter! Hebben jullie dat allemaal heel goed begrepen!
579 Troonrede 2018
562 Troonrede 2017
560 Troonrede 2016
514 Troonrede 2015
247 Troonrede 2014
567 Troonrede 2013
254 Troonrede 2012
477 Troonrede 2011
660 Troonrede 2010
616 Troonrede 2009
662 Troonrede 2008
Troonrede 2007
Troonrede 2006
Troonrede 2005
Troonrede 2004
Troonrede 2003
Troonrede 2002
Troonrede 2001
Troonrede 2000
Troonrede 1999, 1998, 1997,
1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991,1990
Troonrede 1989, 1988, 1987,
1986, 1985, 1984, 1983, 1982, 1981, 1980
Troonrede 1979, 1978, 1977,
1976, 1975, 1974, 1973, 1972, 1971, 1970
Troonrede 1969, 1968, 1967,
1966, 1965, 1964, 1963, 1962, 1961, 1960
Troonrede 1959, 1958, 1957,
1956, 1955, 1954, 1953, 1952, 1951, 1950
Troonrede 1949, 1948, 1947
1946, 1945, geschiedenis omroepbijdrage
Troonrede 1939, 1938, 1937,
1936, 1935, 1934, 1933, 1932, 1931, 1930
Troonrede 1929, 1928, 1927,
1926, 1925, 1924, 1923, 1922, 1921, 1920
Troonrede 1919, 1918, 1917,
1916, 1915, 1914, 1913, 1912, 1911, 1910
Troonrede 1909, 1908, 1907,
1906, 1905, 1904, 1903, 1902, 1901, 1900
www.bureaujeugdzorg.nl
www.burojeugdzorg.nl
Referenties
Disclaimer
Contact
Copyright © 1997-2019 J. Hop. Alle rechten voorbehouden.